Masha Allah! Dalam Diam Rupanya Caliph Busker Ditipu Oleh Penganjur Didedahkan Malam Tadi.. Zalimnya..

Pemenang tempat ketiga, Anugerah Juara Lagu ke-30 (AJL30), Caliph Buskers sempat berkongsi cerita dan pengalaman mereka sebelum ini bagaimana mereka mereka hampir ditipu oleh penganjur acara yang menawarkan hanya RM150 dengan masa 1 jam untuk menjayakan satu persembahan.


“Kalau ikutkan ada yang cuba mengambil kesempatan tapi kita bertegas dan tak mudah untuk menerimanya. Mereka menawarkan RM150 sejam. Untuk setiap persembahan kami akan meneliti terlebih dahulu adakah ia berbaloi atau pun tidak,” kata vokalis Caliph Buskers.
Dalam pada itu, Caliph Buskers kini telah pun mengorak langkah dengan membuka studio sendiri untuk berlatih seterusnya merekodkan lagu-lagu mereka sendiri.

Sementara itu, sebagai pemenang tempat ketiga AJL30, Caliph Buskers berjaya membawa pulang wang tunai berjumlah RM20,000 beserta sebuah trofi menerusi lagu Hanya Namamu ciptaan sepenuhnya Edry Abdul Halim.
“Sudah buka studio secara kecil-kecilan untuk membuat latihan persembahan, dan cuba untuk merakamkan lagu sendiri. Tetapi studio ini bukanlah dibuka pada orang awam, ini hanyalah untuk kami sahaja,” ujarnya lagi.

Post a Comment

emo-but-icon

|| KLIK SINI UNTUK BACA ||
item